20.07.2012
On July 17, 2012 Intercomp Global Services Operational Center, based in Ryazan, Russia, celebrates its five-year anniversary. The Intercomp Operational Center uses cutting-edge technologies and is based on the model of centralized customer service. It caters to customers in Russia.
Intercomp Global Services has been providing financial and HR outsourcing services in Russian since 1994. In July 2007 Intercomp established an operational center in order to improve business processes and the quality of services. Today the Ryazan office has 250 employees working in the field of accounting and human resources.
„Centralized service centers represent a very common practice among international companies. We were one of the first organizations in Russia to use this approach and run operational business processes in a separate center. In the five years of its existence, Intercomp Global Services in Ryazan has been optimizing its services successfully and corresponds to the latest quality standards“, comments Sergey Buchin, General Director Intercomp Global Services Russia and CIS.
Annually, the Intercomp Global Services Operational Center in Ryazan undergoes the international audit SSAE16 type II (formerly known as SAS70 type II). According to the audit report, the Center’s internal processes are optimized, customer data are processed with the utmost care and the level of accounting and human resources services corresponds to the highest international standards. The activity of the Center strictly complies with the requirements of the Russian law no. 152-FЗ “On the protection of personal data”.
The Intercomp Global Services Operational Center is expanding. In 2011-2012 the Center in Ryazan hired more than a hundred new employees, opened a new training center, and started to run a contact center to handle the inquiries of the customer’s employees.
5 лет Операционному Центру Intercomp Global Services в Рязани
17 Июля 2012 исполнилось пять лет со дня открытия Операционного Центра Intercomp Global Services в Рязани. Операционный центр Intercomp, построенный на базе современных технологий с использованием централизованной модели оказания услуг, обслуживает клиентов компании, работающих на территории России.
Intercomp Global Services предоставляет услуги финансового и кадрового аутсорсинга в России с 1994. В Июле 2007 с целью оптимизации бизнес-процессов и улучшения качества услуг Intercomp открыла в Рязани Операционный Центр. На сегодняшний день в Рязанском центре компании работают 250 специалистов в области бухгалтерии и кадров.
«Практика организации удаленных операционных центров широко распространена среди зарубежных компаний. Мы были одними из первых в России, кто успешно реализовал этот передовой опыт и вынес операционные процессы в отдельный центр. За 5 лет работа операционного центра Intercomp Global Services в Рязани максимально отлажена и соответствует самым последним стандартам качества», - комментирует Сергей Бучин, Генеральный Директор Intercomp Global Services Россия и СНГ.
Ежегодно операционный центр Intercomp Global Services в Рязани проходит аудит по международному стандарту SSAE16 тип II (ранее известный как SAS70 тип II). Заключение аудиторов подтверждает, что внутренние процессы центра оптимизированы, обработке данных клиентов уделяется надлежащее внимание, а уровень оказания бухгалтерских и кадровых услуг Intercomp соответствует лучшим мировым практикам. Также работа операционного центра построена в соответствии с требованиями Закона № 152-ФЗ «О защите персональных данных».
Операционный центр Intercomp Global Services постоянно расширяется. Так, за 2011-2012 в штат компании в Рязани были приняты более 100 новых сотрудников, был открыт внутренний тренинговый центр, а также начал работать контактный центр для обработки запросов сотрудников клиентов.