MARRIOTT TO GROW RUSSIA AND CIS PORTFOLIO BY OVER 50 PERCENT TO MORE THAN 30 HOTELS BY 2015

23.10.2012

 

MOSCOW – 17 October, 2012 –Leading global hotel operator Marriott International, Inc. (NYSE: MAR) is on track to double its portfolio in Europe from 40,000 rooms to 80,000 rooms by 2015. Marriott is fueling much of its growth in Europe with a strong focus on new development in Russia & CIS and today announced it will grow its existing portfolio in the region by more than 50 percent to more than 30 hotels open by 2015.

 
Amy McPherson, President and Managing Director for Marriott International in Europe, speaking from the Russia & CIS Hotel Investment Conference in Moscow today said, “Over the past 15 years we have developed a strong presence in Russia and CIS and are excited about the continued growth opportunities throughout the region for our expanding portfolio of brands.”  
 
McPherson added, “Russia also represents a tremendous opportunity for the travel sector. One of the world’s fasted growing outbound travel markets, the country is now Marriott’s fourth largest source market for travel in Europe fueled by a rising middle class with growing discretionary income. And with the robust growth here, we expect to see strong demand for travel in to Russia as well for both business and leisure travelers alike.”
 
Marriott International currently operates 19 hotels in Russia & CIS across six lodging brands and has committed to opening an additional 11 hotels over the next three years including the:
The Ritz-Carlton Almaty, Kazakhstan
Krasnodar Marriott Hotel, Russia
Tsaghkadzor Marriott Hotel, Armenia
Baku Marriott Amburan Beach Resort, Azerbaijan
Renaissance Kiev Hotel, Ukraine
Marriott Krasnaya Polyana Hotel, Russia
JW Marriott Sochi Golf Resort, Russia
Courtyard by Marriott Sochi Plaza Hotel, Russia
Krasnoyarsk Marriott Hotel, Russia
Voronezh Marriott Hotel, Russia
Moscow Marriott Novy Arbat Hotel, Russia
 
Highlighting Marriott International’s commitment to the Russia & CIS market, Carlton Ervin, Chief Development Officer for Marriott in Europe said, “We are very focused on our development here and have augmented our development resources to enable us to meet our ambitious growth objectives for Russia and CIS. We see particular opportunity in the capital cities for our luxury and lifestyle brands including The Ritz-Carlton, EDITION and Autograph Collection, as well as great potential in the mid-tier segment for our Courtyard by Marriott brand in regional cities across Russia. ”
 
Marriott International operates six brands across Russia & CIS-The Ritz-Carlton, JW Marriott, Marriott Hotels & Resorts, Renaissance Hotels, Courtyard by Marriott and Marriott Executive Apartments. 
 
 
NOTE: The statements about the number and opening dates for the new hotels in Russia and the CIS are "forward looking statements" within the meaning of federal securities laws, not historical facts, and are subject to a number of risks and uncertainties, including supply and demand changes for hotel rooms; competitive conditions in the lodging industry; relationships with clients and property owners; the availability of capital to finance hotel growth; and other risk factors identified in Marriott International, Inc.'s most recent quarterly report on Form 10-Q; any of which could cause actual results to differ materially from those expressed in or implied by our statements. These statements are made as of the date of this press release, and we undertake no obligation to publicly update or revise any forward-looking statement, whether as a result of new information, future events or otherwise.
 
Visit Marriott International, Inc. (NYSE: MAR) for company information. For more information or reservations, please visit our web site at www.marriott.com, and for the latest company news, visit www.marriottnewscenter.com.
 
Contact: Elizabeth Caminiti
+44 20 7012 7359
elizabeth.caminiti@marriott.com 
______________________________________________________________
 
 
МОСКВА – 17 октября, 2012 – Ведущий гостиничный оператор Marriott International, Inc. (NYSE: MAR)  успешно продвигается в осуществлении плана по удвоению номерного фонда в Европе с 40,000 до 80,000 единиц к 2015 году. Немалое место в планах развития региона занимают Россия и страны СНГ. Сегодня было объявлено о том, что количество отелей будет увеличено на 50 процентов, к 2015 году число отелей превысит 30.  
 
Эми Макферсон, Президент Управляющий Директор компании Marriott International в Европе,  которая принимает участие Конференции по Инвестициям в Гостиничный Бизнес России и СНГ в Москве, сегодня сказала:  “ Мы сильно укрепили наши позиции и в России, и в СНГ за 15 лет присутствия здесь на гостиничном рынке, и мы  рады огромным возможностям роста в регионе, способствующих развитию  наших брендов.”  
 
Макферсон добавила, “Россия представляет огромный потенциал в области путешествий. Являясь одной из самых динамично развивающихся стран в мире в области выездного туризма, Россия занимает четвертое место на туристическом рынке в Европе по объему туризма, чему способствует растущий средний класс, чей независимый доход неуклонно возрастает. В условиях динамичного роста здесь мы ожидаем, что спрос на Россию будет также увеличиваться, как со стороны  деловых путешественников, так и туристов.»  
 
Под флагом компании Marriott International в настоящее время работают 19 отелей шести брендов в России и СНГ, и еще 11 отелей планируется открыть  в ближайшие три года, а именно:  
The Ritz-Carlton Almaty, Казахстан
Krasnodar Marriott Hotel, Россия
Tsaghkadzor Marriott Hotel, Армения
Baku Marriott Amburan Beach Resort, Азербайджан
Renaissance Kiev Hotel, Украина
Marriott Krasnaya Polyana Hotel, Россия
JW Marriott Sochi Golf Resort, Россия
Courtyard by Marriott Sochi Plaza Hotel, Россия
Krasnoyarsk Marriott Hotel, Россия
Voronezh Marriott Hotel, Россия
Moscow Marriott Novy Arbat Hotel, Россия
 
Подчеркивая роль, которую играет Россия и СНГ в планах Marriott International, Директор Европейского Подразделения по Развитию Карлтон Эрвин  сказал:  “Мы делаем большой акцент на нашем развитии здесь и с этой целью усилили  соответствующие  ресурсы по развитию, чтобы реализовать наши обширные планы роста в России и СНГ. Мы видим благоприятные возможности в столичных городах для развития наших брендов категории «люкс» и lifestyle, включая  The Ritz-Carlton, EDITION и Autograph Collection, а также огромные возможности для продвижения отелей в среднем сегменте такого бренда, как  Courtyard by Marriott в региональных центрах по всей России.”
 
У компании Marriott International отели шести брендов в России и СНГ - The Ritz-Carlton, JW Marriott, Marriott Hotels & Resorts, Renaissance Hotels, Courtyard by Marriott и Marriott Executive Apartments. 
 
 
Visit Marriott International, Inc. (NYSE: MAR) for company information. For more information or reservations, please visit our web site at www.marriott.com, and for the latest company news, visit www.marriottnewscenter.com.
 
Contact: Elizabeth Caminiti
+44 20 7012 7359
elizabeth.caminiti@marriott.com 
 
 

Back to the list