Marriott Moscow Royal Aurora hotel concluded 2011 as second in GSS (Guest Satisfaction Survey) among 87 Marriott properties in Europe, corporate and franchised.

20.02.2012

The hotel moved three positions up from the 2010 result and is leading in every aspect related to hotel  staff service

MOSCOW, February 05, 2012 --.5* Marriott Moscow Royal Aurora hotel,   one of the first  5* business branded hotels in Moscow, moved up to the second position on the list of 87 MHR branded hotels in Europe according to the results of the survey by an independent company, conducted throughout 2011and  based on the opinion of hotel guests.  The previous year the hotel ranked the fifth.
 “Fifth is an excellent result, and it was not a miraculous change in strategy that has moved the hotel further up the list, but the consistent perseverance by the hotel team to eradicate any small causes of dissatisfaction and to initiate new standards to delight our guests,” said General Manager Bert Fol.
After any given stay, a guest may be randomly selected to receive a "Guest Satisfaction Survey" by e-mail. In the survey hotel guests are asked to rank nearly every aspect of the hotel, from breakfast to meeting room temperature, on a scale of 0 to 10. The hotel leads in every one of  six positions directly related to hotel staff services.
 “I have nothing but positive impressions of the Marriot Aurora. I believe it is far ahead of its competition regarding consistency of service, friendliness, ambiance and comfort,”  was a comment from a hotel guest, who stayed at Marriott Moscow Royal Aurora hotel many times.

Director of Operations Francois Morvan is positive that consistently delivering the brand standards that Marriott customers expect significantly contributes to the hotel’s success.
“Marriott branded standards are becoming more stringent in brand audit and we will be focused on consistently delivering the ever more exacting standards in our pursuit of guest satisfaction, “ said Francois Morvan.
As part of its commitment to enhance the guest experience, the hotel  recently completed an extensive upgrade in the public areas. The renovation included installation of a new revolving entrance door, upgrading the lobby area and the lobby bar on the first floor and renovating all conference rooms and the Polo Club steak house on the second floor. This year the executive lounge and Aurora restaurant will be also upgraded.

The exceptional level of hospitality hasn’t passed unnoticed by TripAdvisor and its members. Marriott Moscow Royal Aurora is among the best Russian hotels on three of TripAdvisor ‘s Top Lists for 2011, gaining awards for selection in each of the following categories:
*       Top 10 Hotels for Service in Russia
 *       Top 15 Luxury Hotels in Russia
 *       Top 20 Hotels in Russia
“I always look forward to coming to this hotel. The facilities are first class. Staff were very helpful and always put their customer's first,” wrote a hotel guest on the  popular travel site.
To put a hotel guest’s first and to provide services beyond the scope of duties is high on the agenda of  Bert Fol and his team.  “It is without any doubt the service culture in the hotel that is driving the outstanding guest satisfaction and will remain the cornerstone of our strategy for future success”, said Bert Fol.

Marriott Royal Aurora hotel is located in  the heart of Moscow on historical Petrovka Street close to the Bolshoi Theatre,  Red Square with the city’s landmark, the Kremlin.  The hotel was opened in January 1999 and has 231 wonderfully equipped rooms,  including 35  suites, 2 Ambassador suites and one Presidential suite. The splendour of the hotel adds to the level of unparalleled luxury with full butler service. The luxury accommodations played host to world leaders such as Shimon Peres, Israeli Foreign Minister, ex-U.S. president Georges Bush Sr., as well as to prominent artists, like world famous French choreographer Roland Petit, theater director Robert Wilson, film stars Jim Carrey and Liv Tyler, among many others.

Отель Marriott Moscow Royal Aurora hotel завершил 2011 год, заняв второе место среди 87 отелей Marriott в Европе по результатам опросов гостей (Guest Satisfaction Survey)


Постоянная работа по улучшению качества обслуживания гостей позволила отелю подняться на три позиции по сравнению с предыдущим годом, отель занимает лидирующие позиции во всех аспектах, относящихся к обслуживанию гостей

МОСКВА, 05 февраля, 2012 --.5* отель Marriott Moscow Royal Aurora hotel,   один из первых пяти звездных бизнес отелей Москвы, занимает второе место среди 87 отелей бренда Marriott Hotels&Resorts (управляемых как напрямую, так и по франшизе) в Европе, по результатам исследования независимой компании, проведенного в течение 2011 года и базирующегося на мнениях гостей. В предыдущем году отель занимал пятую строчку в списке.  
 “Пятое место – это отличный результат, и тот факт, что отель передвинулся на второе место, не является чудом в результате кардинального изменения стратегии, а результатом настойчивой и  постоянной работы коллектива отеля по устранению малейших причин неудовольствия гостей и постоянным поиском новых форм качественного обслуживания для их удобства,»- сказал генеральный менеджер Берт Фол.   

Любому гостю, выбранному  методом случайной выборки, после его пребывания в отеле Марриотт может быть предложено оценить уровень обслуживания в отеле по многим параметрам.  Вопросы затрагивают практически каждый аспект пребывания в отеле   - от качества завтрака до температуры в комнате для заседаний - по шкале от 0 до 10. Отель Marriott Moscow Royal Aurora лидирует в каждой из шести позиций, так или иначе связанной с обслуживанием гостей.
 “У меня только положительные впечатления от пребывания в отеле Marriot Aurora.  Я считаю, что он далеко оставил позади конкурентов в отношении стабильности и качества обслуживания, атмосферы дружелюбия и комфорта,»  так недавно прокомментировал свое пребывание  в отеле Marriott Moscow Royal Aurora один из его постоянных гостей. 
Управляющий директор Франсуа Морван убежден, что стабильное соответствие стандартам качества, которые ожидают гости отелей Marriott, играет значительную роль в успехе отеля.
“Стандарты качества Marriott становятся все более жесткими при аудиторских проверках, и мы будем по-прежнему уделять первоочередное внимание их стабильному соответствию для удовлетворения пожеланий гостей,»- сказал Франсуа Морван. 
 
Для поддержания высокой репутации отеля в отношении предоставления услуг на самом высоком уровне, отель недавно завершил значительное обновление своих общественных зон. В процессе реновации были установлены новые полностью автоматические двери, обновлен холл при входе  и  лобби бар на первом этаже. На втором этаже были обновлены все конференц залы, фойе,  а также ресторан - стейк хаус Поло Клуб. В нынешнем году обновится представительская гостиная и ресторан «Аврора».
Исключительный уровень обслуживания в отеле не остался незамеченным сайтом TripAdvisor и его посетителями. Отель Marriott Moscow Royal Aurora отмечен  в трех категориях   лучших отелей в России за 2011 год – «Top Lists for 2011» :
*       Top 10 Hotels for Service in Russia
 *      Top 15 Luxury Hotels in Russia
 *      Top 20 Hotels in Russia
“Каждый раз я с нетерпением ожидаю приезда в этот отель. Здесь первоклассные условия для проживания. Сотрудники очень предупредительны, для них желания гостя всегда стоят на первом месте,» - такой отзыв оставил гость отеля на сайте TripAdvisor. 
Ставить пожелания гостя на первое место и помогать им, даже если это выходит за рамки их профессиональных обязанностей,  - вот главные направления работы Берта Фола и его команды.
«Без сомнения, культура обслуживания в отеле, которая  позволяет добиваться высокой оценки гостей, останется краеугольным камнем нашей стратегии на будущее,» сказал Берт Фол. 

Отель Мариотт Ройал Аврора расположен в самом сердце Москвы на улице Петровка, в нескольких шагах от Большого Театра, Кремля и Красной Площади. Отель открылся в Январе  1999 года.  В отеле 231 номер, включая 35 номеров-люксов, выполненных по индивидуальному дизайну, 2 посольских номера и один президентский люкс. Отель предоставляет  услугу, уникальную для Москвы и России в целом, -  службу дворецких.
В разные годы гостями отеля были  министр иностранных дел Израиля Шимон Перес, экс-президент США Джордж Буш-старший, французский хореограф Ролан Пети, режиссеры Роберт Вилсон и Франко Дзефирелли , актеры Джим Керри, Лив Тайлер и Венсан Кассель.

 


Возврат к списку